Äntligen!

Äntligen! Europa har för en gångs skull fattat grejen! Förra året fick jag i princip hjärnblödning när jävla Rybak med sin jävla fiol vann! En riktigt skitlåt! Så kom helt fenomela Yohanna från Island två, but life goes on! Vilken blev den större hiten? Utan tvekan Is It True med Yohanna!

2010 stod Tyskland som slutlig vinnare och Lena Meyer-Landrut kammade hem segern med låten Satelite. Riktigt cool och skön låt. Stod ut helt från alla andra tävlande med lite modern fast samtidigt retrokänsla på det hela. Kommer att fungera skitbra i radion. Gratulerar!

Förra året tippade jag topp 5 innan finalen och fick faktiskt in 3 av 5. Duktigt av mig! Detta år la jag inte in något inlägg men kan säga att jag inte var så himla långt ifrån att sätta allt faktiskt. 

Min topp 5 var följande: 

1. Tyskland - Lena Mayer-Landrut - Satelite
 




2. Azerbaijan - Safura - Drip Drop



3. Danmark - Chanée & N'evergreen - In A Moment Like This

4. Rumänien - Paula Seling & Ovi - Playing With Fire

 


5. Irland - Niamh Kavanagh - It's For You




Så, ni ser att denna gång var de 4 av 5! Det blir bara bättre och bättre. Nästa år får jag väl in alla?
Dock är ju inte alla på exakt rätt placering, men dem är i topp 5 i alla fall!
Nu vill jag även poängtera att låtarna kanske inte var mina favoriter allihopa, utan jag tänkte på hur Europa skulle rösta och mer än så var det inte.

Mina favoriter var följande:

Tyskland, Danmark, Azerbaijan, Rumänien, Island och Norge! Hade ett helt gäng kan jag säga!

Att Sverige inte är med kanske är lite tråkigt, men är inte ett dugg förvånad.
Anna har inte kvalitén som krävs utomlands och vi skickade en RIKTIGT tråkig och ganska dålig låt. Framträdandet var la inte heller sådär superkul, skulle nog hellre glo på målarfärg som torkar. Sorry!
Vi skulle skickat Timoteij (pga av att de är typiskt svenskt och riktigt annorlunda) eller Salem Al Fakir för att Europa älskade hans låt. Eller en låt som åkte ut i en av deltävlingarna Hanna Lindblad - Manipulated, hon hade utan tvekan det bästa framträdandet och låten är en riktigt partylåt!

Nu blir det plugg hela dagen för mig!

Ha de fett!

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-05-30 @ 18:47:56
URL: http://millahoman,blogg.se
Postat av: O L I V I A

Sv: förlåt för sent svar! jaa, och sommarlov snart, yaaay ! :D

2010-06-02 @ 21:51:32
URL: http://ojolivia.blogg.se/
Postat av: Lina Tsutsumi

Heej! Härlig blogg! Skulle ni vilja göra ett bloglovinbyte? (:

2012-12-16 @ 23:39:31
URL: http://linatsutsumi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0