Stressig, men bra helg!!!

Ledsen för den urdåliga uppdateringen denna helg, men har haft mina anledningar. Tex. så kom Emelie (min syster) och Jens (hennes sambo) hem hit till Småland från Malmö för att hälsa på lite, så självklart ville man umgås med dom så mycket man kan. De hade självklart med sig deras relativt nya hund Lazy. Det är möjligtvis den lugnaste hunden i världen, men däremot är min hund (Lexus) en ganska "pigg" hund, ja om man säger såhär: I hans stirrigaste stunder är han som jultomten på extasy! Dom kommer dock väldigt bra överrens, så lite gillar dom nog allt varandra.

En till anledning till att jag inte kunnat uppdatera är att jag och mina föräldrar åkte iväg till Jönköping för att inhandla nya möbler till mitt nyrenoverade rum. Det blev en orange "fusk-skinn" soffa, en nya säng, ett kombinerat soffbord och en golvlampa, grymt nöjd. Dock har jag ett problem med mitt hus (eller mitt och mitt, jaja ni fattar).
Vi har en rätt smal trappa, dessutom en trappa som svänger, vilket gjorde det ÄCKLIGT svårt att få upp soffan!
Min pappa hann nog att få typ 28 hjärtinfighter innan vi tillslut fick upp soffan, men det krävdes ett JÄVLA projekt för att göra detta möjligt. Han var tvungen att såga upp valvet som går in igenom trappan, och under tiden han sågade gick de av 4 st metallsågblad (vårt hus är rejält uppbyggt). När vi väl fått upp soffan efter typ 2 timmar. var min far lika svettig som en långdistansare efter Stockholm Maraton.

Dock ser inte min far lika glad ut efteråt..

 

Nu är i alla fall allting uppe och färdigt och är som sagt skitnöjd! Kommer bilder ikväll eller imorgon, så får ni själva avgöra om det är snyggt eller inte!

Sov en extra timme idag, vi ställer ju om klockan, så, why not liksom?

 

Kommer mer senare ikväll!

 

Ha de fett!!!


Kommentarer
Postat av: Madde

hahaha har du sett det där avsnittet av vänner när dom ska få upp soffan för trappan? såg bilder från det avsnittet när jag läste ditt blogginlägg! ;) USch! jobbigt!



svar: MIN SOFFA är otroligt obekväm.. Bra för mig som somnar så lätt framför tv:n! hehe ;)



..soffigt!

2009-10-25 @ 18:16:36
URL: http://maddesmode.webblogg.se/
Postat av: Amanda

svar: jaaa, jag gillar både ock! beror på vad man känner för ju :) dock blev festen jag skulle på inställd, så då tar man vad man har. haha! :d

2009-10-25 @ 18:40:20
URL: http://amandastyle.blogg.se/
Postat av: sara

sv: okok :) haft en bra dag?

2009-10-25 @ 18:42:28
URL: http://liveyourlifeandmakeitrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0