Gvd-tripp, dåligt tennis väder och slappa!

Idag åkte jag med min mor till Gvd (Gislaved) för att göra lite ärenden. Bl.a. köpa mer golv till min far och lite andra ärenden. När vi köpt golvet och andra "tråkigheter", ville mamma att vi skulle kika in på Skocompaniet, då hon ville ha ett par nya skor, och jag som är en skogalning sa inte nej precis! Butikschefen tycker alltid det är lika trevligt när vi kommer in, det är som att vi är hans främsta kunder. Visst vi köper ju faktiskt ganska mycket skor därifrån, men endå.
Sen tycker han att jag är en "rolig", för att jag vågar köpa de skorna som inte andra 17-åringar skulle köpa. Så när mamma greppat ett par skor, snackade vi lite allmänt och då frågade han om min seglardojor jag köpt för 2-3 veckor sen funkat bra och de har dom, klart mina favoriter. Då sa han: - Vänta lite bara, ska gå in i lagret och visa dig en sak!
Sedan kom han ut med 2 par seglardojor, ett par ljusblå och ett par orange-bruna. Svinhäftiga båda två, men de blåa var i särklass. "- Detta är våran testkollektion som vi tagit hem, prova dom, SNÄLLA!" "-Javisst" sa jag och provade dom, men dom var lite, lite för stora. Han sa de kostar ca. 1400 spänn, men om du tar dehär så får du pröjsa 400 spänn! Då sved de till som fan, då dojorna var asballa! Då kom vi på att min far letar efter seglarskor, så vi tog hem dom till honom.
Tycker jag är asschysst att han sa till speciellt till mig, att ge ett sånt erbjudande ;) Detta visar att de lönar sig att handla hos just en viss affär! Fick dock med mig ett par andra skor hem, asballa! Ett par vita/blå randiga tyg/espadrillos från Hudson. Sköna till sommaren! Nog om skor o sånt!

Sedan blev de tennis med Emil i Hällabäck, men vädret var ju, ja, SKIT! Regnade konstant, dåligt tennisväder helt enkelt. Vi spelade och kämpade på tappert endå! Åt god kvällsmat med mina föräldrar: Grillad ytterfilé med pommes och Tzatsiki! Alltid smaskigt!

Nu ligger jag och gör ingenting, slappar. Morgondagen? Får se hur de blir, händer nog inte SÅ värst mycket då heller, vilket jag föredrar, då jag är rätt trött. Snart är de midsommar, längtar som bara den!

Christian Andersson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0